Från en skyddad värld

I flera dagar har mina kära sjömän försökt att få mig att förstå att alla människor inte är snälla. Att det inte fungerar, det där med att "behandla andra som du vill bli behandlad själv". Jag hade ju tänkt att jag skulle iland i Amsterdam, och det har jag varit också. Men som de har pratat om hur skumma folk är utomlands, och att någon av oss troligen skulle bli rånad, var jag inte lite skraj.

 Men Amsterdam är en fin stad. Många fina hus, bra affärer och faktiskt så verkade folket trevligt. Inga rånförsökt, inte ens våra cyklar blev stulna!   Men det övergår mitt förstånd, det där red light district.. Jag fattar bara inte!

För att försöka bearbeta dagens intryck var jag tvungen att äta snickers och titta på Simpson - The movie. Men jag är fortfarande lite chockad. Har nästan glömt att jag faktiskt sett en åsna idag också. Det var ju lite coolt.

En åsna mitt i Amsterdam.   

Kommentarer
Postat av: Elin

haha, du är så berest, såg du inga "coffé shops"? sånna där som dom säljer sånt som är olagligt i sverige i? :P

2010-01-06 @ 13:52:13
URL: http://fabianskarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0