Livet är som en chokladask.

Man vet aldrig vad man får!

Denna dag har varit en väldans fin dag! Bara börjar som gick lite snett.. Jag är ju som ganska duktig på att försova mig.. Men sedan, hade två timmar framme på backen och fixade alla brand/vent.-luckor. Och för att ligga utanför England så hade vi loveli väder! Blev nästan lite rörd av soluppgången över Atlanten, men bara nästan!

Efter fikarasten spenderade jag några timmar nere i en last-tank, och hjälpe till att laga pumpen, och jeeez! Cargotanks är coola ställen !!


Efter lunch fick jag vara radiovakt på däck, och fick det fina meddeandet att vi hade delfiner på babordssidan !
Jag blev glad så av att få se ett djur, Saknar faktiskt mina hästar och lilla Herman ganska mycket..

Klockan 16 gick på vakten på bryggan, och eftersom vi faktiskt gjort framfart genom sjön idag, så fick jag träna på att köra lite. Men nu ligger vi ankrade igen, utanför Pembroke där vi ska lasta på lördag. På lördag åker Marie hem, så ikväll hade vi godis och filmkväll!

Seabiscuit. helt klart min favoritfilm just nu! Delfiner. helt klart mitt favoritdjur just nu =)





Kommentarer
Postat av: karolina

Ja jag hoppas att jag kommer in..



Visst är det fint med delfiner?! Jag såg en när jag och pappa åkte båt till Albanien för några år sedan :) den hoppade framför båten. Vad har du gjort med luggen kära du? Hur då klippt bort den? Som Maria S, vår lärare? Så att den blev tokkort?

2009-12-11 @ 14:34:05
URL: http://karolinaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0