Maten är slut

Är tillbaka på min kära ankarplats utanför Isle of Wight. Skulle tro att jag spenderat mer än halva min praktik så här långt på denna plats. Jag ser land åt två håll.. Kapten sa att vi eventuellt får en last i eftermiddag, men upphandlingarna för att få en last verkar ju mer komplicerad än en instruktionsbok.

Hur som helst måste till en hamn snart, finns nästan ingen mat kvar. Eller det finns ris, knäckebröd och cornflakes! Och Cornflakes kan man leva länge på!

Idag på förmiddasvakten har jag bråkat med 28 stycken lastrengöringspumpar. 11 kvar till imorgon.. Men jag måste faktiskt erkänna att det är ganska skoj att bråka med ventiler, packningar och skiftnycklar! Kanske måste tänka om i mitt val av utbildning..

Fint väder har det varit idag, vilket betyder att det bara kommit två regnskurar. Kom dock en gale-varning nu, så ikväll kommer det gunga igen.

Det stog om julmust i sax-pressen idag. Känns lite vemodigt att fira jul med massa männiksor som man knappt känner.. Alla som är här nu kommer att åka hem mitten på december. Efter det blir det jag, och så alla gamla gubbar.

Fast när Börje åker hem kommer jag gråta


Kommentarer
Postat av: karolina

jag firar nog jul på jobbet jag. känns lite lagomt vemodigt, men det är pengar iaf och kanske att jag kan få göra julafton till en trevlig dag för de som bor där? :)



kommer det inga trevliga människor tror du då? eller har du redan träffat alla?

2009-11-19 @ 18:49:25
URL: http://karolinaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0