På söndagar är det ledigt

Men vad gör man en ledig dag på en båt? Är ju som ganska svårt att hitta på nåt, eller ja titta på film.. Men hur mycket lär man sig då?

Nä, bättre och jobba, fast de är tungt att kliva upp tidigt! Har i alla fall fått gå in i Fawley, så nu ligger vi till kaj någonstans i södra England. Det tar ungefär 28 - 35 timmar att tömma alla tankar. Har suttit i lastkontrollen hela kvällen och försökt att förstå mig på hur systemet fungerar, men har bara kommit så långt att jag vet vad det heter.. SAAB! Ganska lätt att komma ihåg faktiskt!

Idag var det besättningsbyte, så den snälla farbrorn från Spanien som jag gått kvällsvakt med har åkt hem nu. Har inte sett någon så glad över att få åka hem på länge! Gubben jag ska gå med istället kommer från Finland och har inte duschat på 10 år. Han luktar illa. Och han äter en hel vitlök om dagen. Dessutom är hela världen dum, och alla är puckon enligt honom. Så det ser jag fram emot jättemycket! (tror jag var lite ironisk nu..)

Kan också berätta att imorgon ska jag lära mig att strippa. Det heter så när man ska tömma det sista ur lasttankarna, men det kan ju låta ganska kul! =)


Kommentarer
Postat av: AK

Duktig du är, Lisa!

Och den där gubben, han kan du nog liva upp..=)

Saknar dig!

Puss

2009-11-16 @ 14:07:57
Postat av: Daniel

SAAB!

2009-11-17 @ 22:09:20
Postat av: Lisa

jaa, men visst serru! Saab! Är typ ett radarsystem som utvecklades för att mäta hur mycket bränsle som fanns kvar i tankarna på flygplanen .. Eller nåt sådant =)

2009-11-17 @ 23:09:01
URL: http://scarletc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0