ONE week to go!

Jag har varit ombord på Bro Atland i nio veckor. Om det blir som det ska bli, åker jag hem om en. Just nu går vi mot Rouen i Frankrike men det är tveksamt om vi kommer gå till kaj. En av de två styrmaskinerna fungerar inte som den ska och det är för riskabelt att gå upp i floden (som jag inte kommer på vad den heter) med bara en styrmaskin.

I måndags tog jag en promenad in till St Petersburg. Det tog en stund bara att komma utanför terminalområdet, och sedan en timma att komma in till stan. Eller utkanten av stan kanske jag ska säga.. Hann inte så långt som till de centrala delarna, men såg massa skabbiga hus, sura ryska tanter, plogbilar som ignorerade snön, och lastbilar från förra århundradet. Några fulla, nersupna ryssar såg jag också. Jag köpte snickers.

Jag fick skäll av en vakt när vi kom tillbaka. Råkade ta ett kort med mobilen på båten. Tydligen ganska olagligt. Men om man ler och ser tillräckligt dum och oförstående ut så kan man komma undan, till och med en rysk vakt.

I Ryssland var det kallt. Och mycket snö. Men det måste ha varit en annan sorts snö, för den var inte vit, och inte grå. Den var svart.

Har bytt vakt till 4-8 och 16-20. Eftersom de är mörkt de timmarna så blir det inte mycket gjort ute på däck, så jag kör båt istället. Och faktiskt så är det riktigt kul!

Kommentarer
Postat av: Elin

"Jag köpte snickers" hahaha! vänta bara tills du kommer hem och åker upp och hälsar på mig, då ska du få smaka Elins fantastiska snickers kaka, mhm!

2010-01-06 @ 15:06:52
URL: http://fabianskarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0