Stackars

Jag tycker lite synd om mig själv.
Igår liksom domnade min tumme bort. Den var lite öm och slö hela eftermiddan. Imorse när jag vaknade så var halva armen bortdomnad. Och den är det fortfarande.

Jag tycker lite synd om fiskargubbarna.
Igår var det så att vi behövde ankra om, för en liten engelsk fiskare hade sina nät och korgar precis där vi låg. Jag stod och körde ankarspelet, men fick stanna det flera gånger för att isak skulle skära av fisketampar som fastnat i kättingen. Och när ankarer var helt uppe och fastsatt, så hängde det en korg så fint från det. Har ingen aning om vad som var tänkt skulle vara i den korgen, men fiskaren fick nog snällt vinka hejdå till sin korg.

Idag är det fredag. Imorgon är det lördag, och då har jag varit ombord i fem veckor. "bara" hälften kvar!

Sen sist jag skrev har vi seglat Pembroke-Dublin-Pembroke-Plymouth-Falmouth. I Plymouth var jag i land och spenderade någon timme i ett stoort shoppincentra, och så blevde det en middag på McD .. Nu ligger vi till ankars igen, och det ser inte ut som vi får någon resa på ett tag nu.

Just, jag julpyntade lite ombord i lördags! Vet inte om det var någon mening, för det sägs att julen ska ställas in ombord iår. Kommer vi inte till någon vettig hamn kommer vi inte kunna få någon julmat, och heller ingen julmust.
jag försöker att förlika mig vid tanken på en jul utan julmusik, godis, lussebullar, SNÖ!, julmust och gran. Men då börjar jag nästan att gråta






Kommentarer
Postat av: Elin

Oj men hur mår armen nu? :O

Kollade upp städerna du varigt vid, låter spännande! Plymouth har typ några av världens största naturliga hamnar :P

DU får sjunga julsånger då, och låtsas lite, ge dig själv nån fin rostfläck i julklapp :P

kram!

2009-12-06 @ 12:10:25
URL: http://fabianskarp.blogg.se/
Postat av: Banana

Åh gumman, tänker på dig... Går det att sms:a dig? Hoppas ni går i land snart och du får dig ett ordentligt skrovmål - det kan du behöva! Förresten är julen ett jippo man kan va utan, eller presenterna iaf. Förstår att det är svårt med lussebullar och peppisar! Kramar

2009-12-06 @ 20:51:35
Postat av: Kusin Jonas

var inte ledsen det finns nämligen knappt någon snö här heller :( och det lilla som finns är snart borta..

2009-12-07 @ 20:10:21
Postat av: Kusin Jonas

var inte ledsen det finns nämligen knappt någon snö här heller :( och det lilla som finns är snart borta..

2009-12-07 @ 20:10:58
Postat av: Lisa

Jonas! vad söt du är =)

2009-12-07 @ 22:08:52
URL: http://scarletc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0