En badboll ..

Hur troligt är det att man på Nordsjön utan land i sikte får se en blå och röd badboll dansa förbi på vågorna? Tror knappast att den kom från någon av plattformarna som vi passerade ..

Vet ni hur cool en ojleplattform ser ut? jag bara MÅSTE ut på en sådan!! Har frågat alla gubbar ombord om hur man gör, men alla säger bara att jag är ett pucko om jag vill ut på en sådan..

Har också kommit fram att jag är lite för liten för att vara på denna petrolero (tankbåt på spanska), eftersom alla kläder är 10 storlekar för stora. Att klättra i lejdare ikädd stövlar strl 47 rakt ner i en ballast-tank är inte överdrivet skoj..

Just nu ligger för ankar utanför Southampton. Tidigast på onsdagkväll är det våran tur att på gå till kaj. Det händer inte så mycket på en båt som ligger till ankars. Funderar på att kanske tvätta lite, ALLT stinker rök!! Alla gamla gubbar röker hela tiden. Så egentligen spelar det nog ingen roll om jag tvättar, allt kommer stinka sen ändå.

Igår kväll hade skepparen en trevlig diskussion med mig. Kontenatan av det hela var att godis var bra för kroppen och att man inte ska träna. Och gubben gav sig inte heller så det sluta med att han låste upp slabben och jag plockade ut två marabou. Slabben är som en butik ombord, och allt är skattefritt. Lite som en tax-free och varje månad får vi 500kr att göra av med i slabben. Men det enda som finns är choklad, läsk och cigarretter .. 

Nästa vecka ska jag vara i maskin. Igår styrde jag detta monster själv.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nu har du en stolt Bror, ratta 144m är de inte alla som gjort.



Hälsningar Bror

2009-11-09 @ 21:29:56
Postat av: Ak

Saknade dig i Vemdalen!

Men du verkar ha det himla bra ute på sjön =)

Fortsätt skriva om dina äventyr!

Puss AK

2009-11-09 @ 21:33:42
Postat av: Moster

Hej Lisa! Det låter så häftigt med lilla du på stora havet! Det är så cooolt! Kul att kunna följa dig i bloggen, fortsätt att skriva! vi hänger mé.



Styr skutan försiktigt!

Kramar från Moster.

2009-11-10 @ 11:02:36
Postat av: Malin

Erika tipsade mig om din blogg, så nu kan jag också se vad du har för dig! Det verkar spännande! :)

Om du har långtråkigt nån gång så kan du kolla in min vovves blogg, jag länkar till den.. :)



/Fyrmännings-malin

2009-11-10 @ 18:22:36
URL: http://isakmedk.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Åh Lisa din våghals! Om det är allt dom säljer skulle jag hinna bli en valrossliknande kedjerökare, utan betarna, tack vare läsken. Men du, keep up the good work.



lots of love på Isa!

/Drottning

2009-11-14 @ 11:33:18
URL: http://fabianskarp.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-11-15 @ 13:42:48
Postat av: Anonym

Kul att läsa om dina äventyr. Vem kunde tro att det var det här du skulle göra. Är barnvakt till Jacqeline idag då Susanne bakar tunnbröd till julborden på Ava

Bittan

2009-11-15 @ 13:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0