I en stor röd ovarall, med matchande skosnören

Andra inlägget.
Idag var jag uppe före tuppen, eftersom vi redan kl ca 0400 skulle lägga till. Jag fick stå och se på, när de jobbade framme på backen, det tog några timmar, men det har varit skönt att vara ute hela förmiddagen! Jag fick sova mellan 6 och halv åtta, sedan gick jag vakt på däck från 8-12. Eftersom vi ligger till kaj så var det rätt så chill.
Till lunch idag var det stuvade makaroner och korv! Lisa åt mycket. Tänkte att jag skulle gå upp sedan och vila lite någon halvtimma, men jag vaknade några timmar senare. Jag har alltså försovit mig till middagen.. Någon gång snare ikväll eller imorgon bitti ska vi lämna Terneuzen, men ingen vet var vi ska efter det. 

Nästan hela söndagen spenderade jag på bryggan, och jag var livrädd att jag skulle bli sjösjuk! Våghöjden låg väl på ca 4 meter, och i min mening så gungade det tillräckligt! Men det "här är ju ingenting" var de lugnande ord jag fick..

Ska trava ner nu, och kolla hur jag ska vara med ikväll!
=)

Kommentarer
Postat av: Erika

Min Lisa!

låter som du har det bra, fast antagligen tufft :)

kul att få läsa om dig iaf!



ha det bra, ramla inte överbord!



pussar <3

2009-11-04 @ 16:58:47
Postat av: Drottning

Gå vakt låter som ett coolt jobb ;)

2009-11-07 @ 16:33:07
URL: http://fabianskarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0